02156879255

info@khdco.ir

KT180-3S

گیلاس چین که با نام های (elevated work platformboom liftman liftbasket crane )  نیز شناخته می شود نوعی از بالابر سیار است که از یک سبد یا پلتفرمی در انتهای سیستم لیفت کننده هیدرولیکی تشکیل شده است . این دستگاه ممکن است روی کامیون ، کامیونت و وانت ، یا به صورت خود کششی باشد .

طراحی

این نوع بالابر اغلب پشت یک وسیله بزرگ همانند کامیون یا وانت (همانند وانت نیسان ) یا اینکه به صورت خود کششی ( به نام بالابر خود رونده یا خود کششی )  مونتاژ و نصب می شوند.  سبد این نوع بالابر پشت خودرویی هم برای ایستادن یک نفر یا دو نفر درون آن و کار کردن از داخل ساخته شده است . معمولا یک تابلو کنترل هم داخل این سبد نصب می شود تا خود اپراتور کار کنترل و استقرار دستگاه را انجام دهد.  بوم های برخی از این نوع بالابر سیار هم به سیستم تلسکوپی مجهز می شوند تا بتوانند دسترسی لازم را برای دستگاه ایجا کنند.

بالابر ، بالابر پشت نیسانی ، بالابر پشت کامیونی، بالابر صنعتی ، بالابر حرفه ای ، بالابر ارزان ، بالابر کارگاهی

. این سیستم تلسکوپ هم به یک سیستم کنترل ایمنی مجهز می شود تا در مواقع خطر از سقوط جلوگیری کند. بوم لیفت های مفصلی برای کار در جاهای تنگ یا مواقعی که می خواهیم موانع نزدیک را حذف کنیم بسیار مناسب تر از بوم های ثابت می باشند. این نوع بالابر می تواند به وسیله نیروی الکتریسیته که از باطری تامین میگردد یا نیروی موتور دیزلی کار کند. مزایا و معایبی هم برای هر دو حالت تامین نیروی این مدل بالابر وجود دارد.

کاربرد

گیلاس چین ( cherry picker ) در ابتدا برای کار در باغات میوه ( نه فقط باغ گیلاس) طراحی شده بود. اما امروزه اغلب در بسیاری از امور دیگر نیز به کار گرفته می شود. دستگاه های مشابه هم که به نام گیلاس چین شناخته می شوند ، برای سرویس خطوط تلفن ، تلویزیونی ، تجهیزات الکتریسیته روی پست های برق،  نصب درخت کریسمس و نصب بنر های تبلیغاتی به کار برده می شوند .

برخی از کامیون های آتش نشانی هم به این نوع بالابر مجهز هستند که روی آن شیلنگ آب پاشی نصب می شود . برخی هم برای تمیز کردن شیشه های ساختمان از آن استفاده میکنند. برخی هم برای کار در معادن ، کارهای ساخت و ساز و عمرانی ، نقاشی نما های بیرونی و در برخی موارد هم به وسیله باغبانان برای کار روی درختان بسیار بلند استفاده می شود.

بالابر (گیلاس چین) برای شهرداری لندن “Hatwalk”   در جولای ۲۰۱۲ به کار برده شد.  همچنین این نوع بالابر برای قرار دادن کلاه روی مجسمه های برخی از اشخاص مهم همانند مجسمه Admiral Lord Nelson   در بالای Nelson’s Column در میدان Trafalgar  مرکز لندن .

در صنعت سینما و تلویزیون هم این نوع بالابر کاربرد دارد و برای نگه داشتن چراغ های بزرگ بالای مجموعه فیلم برداری استفاده می شود.

برخی از هنرمندان و خوانندگان هم از این نوع بالابر روی صحنه استفاده کردند، مخصوصا کسانی همانند مایکل جکسون (Michael Jackson ) ,  جاستین بیبر (Justin Bieber)  و….

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ثبت ديدگاه

Fav-icon