02156879255

info@khdco.ir

مقایسه بالابر تلسکوپی با مفصلی

بالابر وسیله ایست که به طور باور نکردنی میتواند در کارهایی اعم از تعمیر و سرویس خطوط برق ، کارهای ساخت و ساز ، آتش نشانی یا نگهداری درختان و …. به کار گرفته شود . وقتی صحبت از این قبیل کاربری ها در ارتفاع زیاد می شود بهترین انتخاب بالابر  سیار یا بالابر  پشت خودرویی هستند . این قبیل بالابر ها از مکانیزمهای تلسکوپی و یا مفصلی و یا ترکیبی ار هر دو بهره می برند .

حال این سوال برای مشتریان شرکت کارا هیدرولیک دماوند مطرح می شود که کدام نوع از این بالابر ها را بایستی انتخاب کنند ؟ بالابر تلسکوپی و یا بالابر مفصلی ؟؟ در این مقاله شما را با تفاوت ها و خصوصیات هر یک آشنا می کنیم .

تفاوت بنیادی میان این دو مدل در نام آنها نهفته است . بالابر تلسکوپی یک جک هیدرولیکی در درون بوم های خود دارد که شبیه آنتن خودرو عمل میکند و این جک هیدرولیکی بوم ها را از درون یکدیگر باز می کند و فقط حرکت در جهت عمودی را میسر می سازد . در مقابل بالابر مفصلی یک بازوی تاشو دارد که طول و محل را با حرکت دادن هر بوم در جهات بالا و پایین تعیین می کند . این تفاوت ها باعث می شود که هر کدام از این دو نوع بالابر مزایا و معایبی برای انتخاب داشته باشند.

بالابر تلسکوپی

بالابر تلسکوپی

بالابر تلسکوپی در دو حوزه برتری دارد و بهتر عمل می کند : ارتفاع و ثبات ( ایستایی ) . طراحی این مدل که هر قسمت از بوم ها به کمک جک هیدرولیکی در درون یکدیگر باز و یا بسته می شوند، به این معنی است که به طور کلی مکانیزم تلسکوپی ( لیفت تلسکوپی ) بسیار پایدار و ثابت خواهد بود و بوم های درون هم یکدیگر را تقویت می کنند  . این پایداری به این معنی است که بالابر تلسکوپی می تواند به ارتفاع بیشتری در مقایسه با بالابر مفصلی دست یابد .

به این نکته توجه کنید که این موارد به این معنی نیست که بالابر تلسکوپی در مقابل بالابر مفصلی امنیت بیشتری دارد ، مخصوصا برای کسانی که در ارتفاع زیاد و خطرناک کار می کنند. بالابر های تلسکوپی و مفصلی هر کدام نیاز به توجه و دقت کافی از طرف اپراتور های خود دارند.  یکی از معایب بالابر تلسکوپی این است که به فضای زیادی برای کار نیاز دارند و برای فضاهایی که دارای موانع زیادی هستند و همچنین محیط های تنگ و کوچک مناسب نیستند. در نتیجه بالابر تلسکوپی برای فضاهای بیرونی و باز بدون مانع مناسب می باشد.

بالابر مفصلی

بالابر مفصلی

در طرف دیگر بالابر مفصلی برای کار در محیط های کوچک و دارای موانع و همجنین محیط های بسته مناسب می باشد. قابلیت جابجایی هر کدام از بوم ها به طور مجزا ، به این معنی است که اپراتور می تواند به راحتی سبد بالابر را از میان موانع عبور داده تا بتوانند دقیقا به نقطه مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

بالابر مفصلی نمی تواند به ارتفاعی که یک بالابر تلسکوپی می تواند دست یابد برسد و همچنین در بعضی محیط ها پایداری کمتر هم دارند ، در نتیجه می بایست حفاظت بیشتری از انها به عمل آید

کدام مدل را استفاده کنیم ؟؟

اولین موردی که در انتخاب یکی از این دو مکانیزم بایستی مورد توجه قرار گیرد فضای کاری شماست . شما بایستی به محیط کاری خود رفته و به طور دقیق آنجا را برسی کنید . آیا در محیط کار خود با موانعی همچون کابل های برق روبه رو هستید ؟ چه مقدار فضا برای هدایت دستگاه دارید ؟ در فضای بیرونی کار میکنید یا در فضای بسته .

مورد بعد اینکه شما بایستی بدانید به چه مقدار ارتفاع میخواهید دسترسی پیدا کنید ؟ در برخی موارد ممگن است نیاز باشد که بالابر را بر اساس اینکه به چه مقدار فضا می تواند دسترسی پیدا کند انتخاب کنید.  در مقابل ممکن است که شما با موانع زیادی روبه رو باشید و بالابر شما نیاز باشد در جهات مختلف جابجا شود پس بالابر مفصلی تنها انتخاب خواهد بود.

در خالتی که می توان از هر دو مکانیزم بهره برد ، از خودتان در مورد کاربری بیشتر هر کدام سوال کنید .

بالابر تلسکوپی انتخاب مناسبی است برای اینکه اپراتور به ارتفاع مشخصی دست پیدا کند و در آنجا بماند . در حالی که بالابر مفصلی بسیار چابکتر و دارای قدرت مانور بیشتری برای دسترسی اپراتور به دها نقطه مختلف به آسانی و امنیت بیشتر می باشد .

این  قابلیت ها می تواند راهنمایی خوبی برای انتخاب مدل مناسب شما باشد . اگر همچنان در انتخاب خود تردید دارد می توانید با شرکت کارا هیدرولیک دماوند تماس گرفته تا متخصصان ما شما را راهنمایی کنند.

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با ذکر نام سایت کارا هیدرولیک دماوند مجاز است .

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ثبت ديدگاه

Fav-icon